Dag één: Van Amsterdam naar LA - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Familie Rutte - WaarBenJij.nu Dag één: Van Amsterdam naar LA - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Familie Rutte - WaarBenJij.nu

Dag één: Van Amsterdam naar LA

Blijf op de hoogte en volg Familie

14 Juli 2017 | Verenigde Staten, Los Angeles

Dag één.

Gisteren alle koffers ingepakt en vanmorgen nog de laatste spulletjes erbij ingedaan. En omdat we natuurlijk Hollanders zijn, als laatste nog 1,5 kg kaas erbij. Komen we normaal voor een vakantie naar Spanje altijd ruim over de 20 kg per koffer, nu waren alle koffers 20kg of minder. En we mochten zelfs 23 kg mee nemen. Hadden we er toch nog wat meer in kunnen stoppen.

Om 8.00 uur met de auto vertrokken naar Schiphol en na even zoeken voor een vrije plek op P3, met de shuttlebus vlotjes naar de vertrekhal. Bij de koffer drop-off en de douane was het wel wat druk, maar ach, we waren ruim op tijd en het is tenslotte vakantie, dus no hurry. Natuurlijk moest Jelyna weer apart gefouilleerd en ook Sylvia was de pineut, terwijl bij mij alleen mijn rechterarm werd bevoeld.(korte mouwen) Zou niet weten hoe je daar iets kunt verstoppen?

Bij de tax free winkeltjes natuurlijk even geshopt en wat lekkere geurtjes uitgezocht. Omdat ons boodschappenmandje redelijk vol zat kwam een aardige verkoopster naar ons toe met de vraag even te wachten met afrekenen, want ze ging even wat pakken voor ons. Het mandje werd nog voller, want ze stopte er een toilettasje en wat extra monstertjes bij. Goede klanten hè.

Met een kwartiertje vertraging gingen we uiteindelijk de lucht in. Gezellig met zijn vieren naast elkaar, terwijl ieder zijn eigen favoriete film kon kijken op het schermpje voor zich. Maar dit is wel even andere koek dan 2,5 uur vliegen naar Spanje. Hoewel goed verzorgd met tussendoor steeds drinken en een kleine maaltijd rijst met kip, krijg je al snel een houten kont en weet je op gegeven moment niet meer waar je je benen laten moet. Die 10,5 uur kruipen voorbij, al hebben Syl en Jelyna af en toe een stukje gemist. (Zzzzz)

Na eindelijk op het vliegveld van Los Angeles aangekomen te zijn, de lange wachtrij voor de paspoort check en de brombeer van de Immigration te hebben gepasseerd, konden we na onze koffers te hebben opgepikt zo in een busje stappen wat ons naar het hotel bracht.

Ondertussen was het echter wel 5 uur plaatselijke tijd, ofwel 2 uur s'nachts in ons Nederlandse geheugen. Em zo voelde het ook......
Na een snelle hap bij de Mac en langs wat zwervers naar de supermarkt, zijn we terug gegaan naar de hotelkamer.
Bij het lezen van de mail kregen we echter het vervelende bericht dat er een bosbrand is op de weg naar onze eerste camping, en dat daarom de camping is gesloten.
Lang leve internet, want in no-time wist Fabian een andere camping iets verderop te vinden, en on-line te boeken. Een hele zorg minder.
Nu op tijd het bedje in want we zijn best moe en morgen willen we naar de walk of fame en Venice beach.

• 14 Juli 2017 - 06:12

Nel En Ed:

Hello familie wat leuk dat er meteen een verhaal op staat. Gelukkig is de lange vlucht goed verlopen. En idd jullie zullen heel moe zijn en lekker naar bed gaan. Vervelend van die bosbranden maar top dat Fabian zo snel een andere camping heeft kunnen boeken. Geniet er van en we kijken al weer uit naar het volgende verhaal en natuurlijk de foto's. Groetjes van ons

• 14 Juli 2017 - 06:33

André:

Goed om te horen dat de vlucht goed is verlopen en jullie veilig zijn aangekomen in de U.S.A.! Leuk verhaal, ik kijk uit naar de rest van jullie belevenissen!

• 14 Juli 2017 - 06:45

Annemiek En Eric:

Wat leuk om te lezen, en fijn dat alles goed is gegaan. We hopen dat jullie lekker zijn uitgerust van de reis en goed hebben geslapen. Heel veel plezier en we gaan jullie volgen.
    Liefs XX

• 14 Juli 2017 - 08:27

Eric En Andrea:

Hey Ruttetjes wat lekker dat alles goed is verlopen en goed dat jullie dat gelezen hadden van die die brand .Top opgelost .Leuk om jullie belevenissen te volgen .Veel plezier xx

• 14 Juli 2017 - 08:28

Anneke Van Maris :

Wij genieten mee.veel plezier de komende 3 weken.

• 14 Juli 2017 - 08:45

Mam De Roo:

Lieve Sylvia,Frank,Fabian en Jelyna, ik heb net jullie verslag gelezen en ben blij dat jullie goed zijn aangekomen in het hotel. Wat leuk dat ik jullie kan volgen met m'n iPad. Veel plezier dikke kus Mam

• 14 Juli 2017 - 08:53

Arie:

Leuk om te volgen Frank, terwijl je er nu zit. Geniet van jullie reis, en na een nacht in die voortreffelijke bedden moet dat lukken.

• 14 Juli 2017 - 11:25

Lyda:

Hoi allemaal fijn dat de reis goed is verlopen,leuk om jullie reis zo te kunnen volgen.
    Het begint wel verrassend met meteen n andere camping te moeten zoeken.
    Hoop dat de rest van de reis volgens plan verloopt.
    Dikke kus van mij xxxx

• 14 Juli 2017 - 11:48

Gert En Marianne(buurtjes Groot):

Wat fijn dat alles goed verlopen is!! Wij wensen jullie fijne weken!!
    Groetjes van ons