Dag 5: op weg naar San Francisco - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Familie Rutte - WaarBenJij.nu Dag 5: op weg naar San Francisco - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Familie Rutte - WaarBenJij.nu

Dag 5: op weg naar San Francisco

Blijf op de hoogte en volg Familie

19 Juli 2017 | Verenigde Staten, Los Angeles

De nacht op de Pismo Beach camping was heerlijk rustig en stil. Wel schrokken we nog even wakker van een harde klap op de camper rond een uur of 2. Met onze slaperige hoofden dachten we eerst aan een grappenmaker die een klap op de camper gaf, maar het bleek een grote dennenappel die uit de boom recht op het dak van onze camper terecht kwam. Jelyna dacht meteen aan een beer, maar hoewel we midden in het bos zaten, was die kans niet zo groot. Een stukje boven ons stonden allemaal tentjes met kampeerders erin . Een beetje beer opent natuurlijk makkelijker een tentdoek dan een echte MinnieWinnie camper.
Vanmorgen na een knus ontbijtje rondom onze dinette alle spullen bij elkaar gezocht, en de elektra en water afgekoppeld om weer op pad te gaan.
Vandaag rijden we naar San Francisco, met een tussenstop in het plaatsje Watsonville om naar de Big Five Sporting Goods te gaan. Hier waren we goed geslaagd voor wat honk- en softbalspullen, en de eigenaar van de winkel was een erg aardige man. Uiteraard wilde hij weten waar we vandaan kwamen, maar ook vroeg hij alles over de sport en hoeveel honkbalwinkels er in Nederland zijn. Tot zijn grote verbazing vertelden we dat dit nooit meer dan 5 (kleine)winkels zouden kunnen zijn. Maar hij wist wel dat in Nederland "soccer" de grootste sport is. Echter, in Amerika wordt soccer vooral gespeeld door meisjes.........

Na een prachtige weg met veel klim-,daal- en stuurwerk reden we over de 101 naar San Francisco. Eerst nog door een stuk drukke stad steil omhoog, maar daar in de verte doemde al de bovenkant van de Golden Gate bridge op. Het was redelijk helder weer dus konden we het goed zien en tuften we met de stroom mee over de brug. Wel een hoop wind en aan de toeristen op het fiets/looppad op de brug was te zien dat het best fris was ook, want de meesten hadden lange broeken en jassen aan en een capuchon op.
Vanaf hier was het nog maar 5 minuten rijden naar de camping.
Op de Marin Rv camping werden we heel hartelijk ontvangen door de dame van de receptie die ons van alles uitlegde over de stad en op welke manieren we daar het beste konden komen. In ons geval de Larkspur ferryboot, waar we morgen mee naar
de stad gaan en dan met een andere ferry naar voormalig gevangeniseiland Alcatraz.
We moeten weer vroeg op want we hebben de early tour geboekt, en die Alcatrazboot vertrekt al om 8.45 uur, maar hier moeten we eerst nog heen lopen. Dan s'avonds naar de Giants tegen de Cleveland Indians, dus dat wordt een lange dag morgen.
Helaas is de wifi hier niet echt sterk, dus ik ben bang dat dit verhaal wat later wordt geplaatst.

• 19 Juli 2017 - 19:51

Ed En Nel:

Ik hoorde van Mam dat jullie heerlijk slapen zonder oordoppen!!! Lekker hoor! Leuk verhaal weer!

• 19 Juli 2017 - 21:00

René En Monique:

Wat hebben jullie een druk programma, ook nog een beetje ontspannen he haha. Leuk weer om te lezen hoe jullie daar genieten! xx