Dag 16: Van Monument Valley naar Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Familie Rutte - WaarBenJij.nu Dag 16: Van Monument Valley naar Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Familie Rutte - WaarBenJij.nu

Dag 16: Van Monument Valley naar Grand Canyon

Blijf op de hoogte en volg Familie

01 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Grand Canyon Village

Vandaag verlaten we Monument Valley om naar onze volgende bestemming te gaan: De Grand Canyon.
Na allemaal lekker opgefrist te zijn onder de douches van Gouldings, konden we weer buiten ontbijten aan de picknicktafel. Hierna alles afgesloten en ingepakt om de rit naar Mather Campground aan te vangen.
Sylvia begon met rijden, en dat betekent dat het gas erop gaat. Op de TomTom navigatie van André kun je precies zien hoeveel mijl per uur je werkelijk rijdt, met daarnaast de toegestane snelheid. Rijdt je 5 mijl harder dan toegestaan, dan wordt het balkje rood. Oftewel, als Syl rijdt, dan is het zelfs zonder Marco Borsato op de radio: "vandaag is rood".
Na een tussenstop om te tanken en nog wat goedkope dingen te kopen bij "Just a Buck" , een soort Amerikaanse Action waar alles één dollar kost, deden we een chauffeurswissel en reden we het laatste stuk naar de Grand Canyon. Op de weg hiernaar toe zag je het landschap veranderen van saaie dorre vlaktes naar een stuk gezelliger groen bos. Na de toegangspoort van het park te zijn gepasseerd,zijn we even verderop gestopt bij de Towerview, waarbij we helemaal naar boven zijn gelopen in de uitkijktoren. Wat een prachtig uitzicht heb je hier en wat is de Canyon groot! Hierna de camper weer in en volgens de Tom Tom was het nog zo'n 20 minuten rijden tot de camping.
Bij de eerstvolgende kruising moesten we stoppen omdat een Ranger met zijn auto de weg had afgezet. Het bleek dat er een moeder eland met haar dochter eland midden op de weg stond, en pas toen deze veilig aan de andere kant waren, mocht iedereen verder rijden.
Nadat we de Mather Campground gevonden hadden en voor onze Minnie een mooie plek tussen de bomen hadden gekregen, zijn we met de shuttlebus naar het visitorcenter gegaan en nog even naar het dichts bijzijnde uitkijkpunt gelopen. Hier hadden we een prachtig uitzicht, maar zagen ook dat er een flinke donkere lucht boven de bergen hing en het blikte ook al. Dat beloofde niet veel goeds.
We waren dan ook nog geen half uurtje terug op onze kampeerplek, of het begon hier ook al te onweren en te regenen. Dat werd dus binnen eten, zelfgemaakte spaghetti, onder het ritme van de regen op ons camperraam. Je zou er een liedje van kunnen maken....
Vanavond konden we dus niet buiten zitten, maar op de laptop hadden we een aantal films mee genomen, en in onze eigen Minnie Winnie Bioscoop hebben we vanavond de klassieker Escape from Alcatraz met Clint Eastwood gekeken. Een oude film, maar nu heel leuk omdat we heel herkenden van Alcatraz. De eetzaal, de cellen en de drie mannen die via de buizenruimte wisten te ontsnappen, we hebben er vorige week zelf nog in gestaan!

• 02 Augustus 2017 - 06:01

Ed En Nel:

Gelukkig kunnen we de verhalen weer lezen! Die Syl dat is net Sterling Moss haha. Maar we hopen dat het na het nachtje slapen weer mooi weer is en dat de prachtige uitkijkenpunten van Grand Canyon met een zonnetje bekeken kunnen worden. Genietse!!! Liefs xx