Dag 20: van Las Vegas naar Palm Springs - Reisverslag uit Palm Springs, Verenigde Staten van Familie Rutte - WaarBenJij.nu Dag 20: van Las Vegas naar Palm Springs - Reisverslag uit Palm Springs, Verenigde Staten van Familie Rutte - WaarBenJij.nu

Dag 20: van Las Vegas naar Palm Springs

Blijf op de hoogte en volg Familie

02 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Palm Springs

Benieuwd wanneer dit verhaal geplaatst kan worden. We zijn eerst al dagen bezig geweest om de verhalen van de Grand Canyon te plaatsen terwijl we in Las Vegas waren. Dat lukte al niet, en ook het verhaal over Las Vegas zelf niet, maar uiteindelijk vanmiddag is het Fabian gelukt om deze 3 verhalen tegelijk hier op de camping in Palm Springs te plaatsen.

Foto’s uploaden daarentegen is een crime. Laat ik netjes zeggen dat de website “waarbenjijnu” weliswaar gratis is, maar het uploaden van verhalen, laat staan foto’s plaatsen, nogal te wensen over laat. Hier in onze Minnie viel regelmatig een harde afkorting van de term: Kwalitatief Uitermate Teleurstellend. Ik zal het dan ook iedereen van harte afraden deze site te gebruiken.

Nadat we vanmorgen op de parking van Circus Circus onze camper, ondanks de airco bijna uitdreven van de warmte, zo snel mogelijk alles afgekoppeld en weg hier uit deze krioelende mierenhoop. Las Vegas is leuk om eens mee gemaakt te hebben, maar wij als niet-gokkers hebben het wel gezien. We hadden ruim 4,5 uur reistijd voor de boeg richting Palm Springs, en dat werd uiteindelijk bijna 6 uur door de pitstop tussendoor en een flinke file ter hoogte van San Bernardino. Toen we uiteindelijk de snelweg afgingen bij het bord Palm Springs, werd het een stuk rustiger en reden we door het stadje zelf, op een brede laan met aan beide zijden palmbomen. Het was net de platenhoes van Hotel California van the Eagles.

Zoals verwacht was het hier ook bloedheet. We deden voor het rode verkeerslicht even het raampje open om te voelen, maar wisten niet hoe snel we deze weer dicht moesten doen. De voorspelde 44 graden zou best eens kunnen kloppen, wat een oven buiten.

Na een kleine 10 minuten door het stadje gereden te hebben, kwamen we bij onze campground uit, genaamd Happy Traveler. We werden al opgewacht door een alleraardigste dame, die ons al de benodigde informatie gaf en ons de plek toe wees. Deze keer niet ergens achteraan, maar vlakbij de douches, laundry en zwembad. Perfecte plek! Sowieso is dit een hele leuke campground, allemaal plekjes tussen heggen, waardoor je echt op een eigen stukje met picknicktafel staat. Niet alle plekken zijn bezet, het is zelfs erg rustig. Het lijkt wel alsof de meeste plekken zijn bezet door sta-caravans en dat deze mensen alleen in de weekenden komen. Een soort Ermelo, heel gemoedelijk.

Nadat we onze Minnie hadden geparkeerd en aan het water- en elektra-infuus hadden gelegd, hebben we rap onze zwembroek aangetrokken en zijn naar het zwembad(je) gegaan. Deze was niet zo groot, maar er was verder niemand aanwezig dus we hadden een privé zwembad en ook nog apart een bubbelbad. Hoewel het water redelijk warm was, was het wel heel lekker om even af te koelen. Heerlijk! Ondertussen draaide in de Laundry ons wasgoed, en toen we enkele baantjes gepoedeld hadden en voldoende afgekoeld waren, was ondertussen ook al ons wasgoed weer schoon.

Hierna gegeten bij de camper, en we wilden daarna eigenlijk nog naar het stadje lopen, maar de winkels gaan hier om 8 uur dicht en inmiddels was het al kwart voor 8. Dat heeft dus niet zoveel zin. Daarom maar eens een keer een rustig avondje met wat lezen, filmpje kijken op de I-pad en natuurlijk dit verhaal schrijven. Een heel verschil met de vorige twee avonden in Las Vegas.

Morgen gaan we helaas alweer terug naar Los Angeles. Dat is dan meteen de laatste volle dag van ons hier in Amerika, want na nog een laatste overnachting in onze Minnie morgen in L.A. moeten we de camper alweer terug brengen en zitten onze drie weken er alweer op. Het is om gevlogen!

• 02 Augustus 2017 - 07:53

Ed En Nel :

Ja wat vliegt de tijd, maar wat hebben we genoten van jullie ervaringen en belevenissen. Het is echt geweldig om mee te maken. Nog heel veel plezier bij de honkbal wedstrijd in LA en geniet van de laatste tijd in de States ! Liefs van ons xx

• 02 Augustus 2017 - 12:07

Mam Rutte:

dat word afkicken,niet alleen voor jullie maar ook voor ons,geen verhalen meer ik keek er iedere dag naar uit.
    geniet nog maar van de laatste dagen en van de wedstrijd.
    het is inderdaad bizar dat je zo ver weg met twee jongens uit Krommenie staat te praten
    tot gauw en nog veel plezier Liefs en dikke kus XXXX

• 03 Augustus 2017 - 08:04

André:

Wat een mooie verhalen de afgelopen weken! Leuk om zo mee te kunnen genieten! De tijd vliegt maar geniet nog even van de laatste dagen. Hopelijk iets beter in L.A. qua temperaturen. Op naar de volgende trip! ;)

• 03 Augustus 2017 - 08:22

Miek En Eric:

Ja, de tijd vliegt, maar zoals we konden lezen hebben jullie ontzettend genoten met z'n vieren. En dat is het belangrijkste. En wij met z'n allen hebben mee kunnen genieten van de leuke verhalen. XX

• 03 Augustus 2017 - 11:27

Mam De Roo:

Ik heb net de verhalen gelezen en heb weer erg genoten van jullie belevenissen! Geniet nog de laatste dag en ik kijk weer naar jullie uit! Een goede vlucht gewenst. Dikke kus van Mam xx