Dag 2 in L.A. - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Familie Rutte - WaarBenJij.nu Dag 2 in L.A. - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Familie Rutte - WaarBenJij.nu

Dag 2 in L.A.

Blijf op de hoogte en volg Familie

15 Juli 2017 | Verenigde Staten, Los Angeles

Nadat we vroeg naar bed waren gegaan gisteravond, werd het toch nog een korte nacht, want zowel Jelyna als ikzelf waren om 2.00 uur klaar wakker. Jelyna kon de slaap na een plaspauze gelukkig weer hervatten, maar ik heb alle schapen voorbij zien komen, helaas zonder resultaat. Uiteindelijk was iedereen om 5.30 uur wakker en zijn we maar opgestaan en rustig gaan douchen en aankleden.
Bij een goed verzorgd ontbijtbuffet in het hotel hebben we de plannen voor vandaag besproken. We wilden in ieder geval naar de Santa Monica Pier, en naar de Hollywood Boulevard. De conciërge van het hotel, een aardig man die na de vraag waar we vandaan kwamen, trots vertelde afgelopen jaar in Amsterdam op vakantie geweest te zijn, had een hele goede suggestie ipv een taxi nemen, namelijk de hop-on/hop-off bus.
Deze bus stopte naast het hotel en ging iedere 20 minuten richting Hollywood, maar dan dwars door Marina del Rey, Venice Beach, Santa Monica, Beverly Hills, Melrose en uiteindelijk Hollywood.
Weliswaar iets duurder dan met zijn vieren in een taxi, maar op deze manier konden we veel meer zien.
Boven in de open bus, lekker in het zonnetje gezeten, reden we naar het gezellige haventje van Marina del Rey, en na hier even gelopen te hebben stapten we op een andere bus die naar Venice Beach ging. Hier zijn we echter blijven zitten om niet in tijdnood te komen, waarna we bij Santa Monica de pier op zijn gegaan. Hier was het erg gezellig met allemaal kleine winkeltjes en eettentjes, al valt wel op dat er ook hier veel "Homeless people" rondscharrelen of liggen.
Na een flink stuk pizza te hebben gegeten als lunch, zochten we de halte van de bus weer op om naar Hollywood te gaan. De lucht was inmiddels strak blauw en de zon brandde stevig op ons bolletje boven in de bus.
Met de oordopjes in luisterden we naar alle informatie die verteld werd over de sterren die hier wonen, en het moet gezegd, er zijn slechtere plaatsen om een huisje te hebben. Jelyna was in ieder geval meteen verkocht en wil al verhuizen, al hebben we de zoon van David Beckham nog niet gezien, en die schijnt er wel te wonen.
De auto's die hier rond rijden zijn overigens ook niet allemaal van het type middenklasser. Het valt hier pas op als je geen Maserati, Porsche of Mustang rijdt. Ik weet niet of onze Polo door de ballotage komt.
Uiteindelijk zijn we doorgereden naar Sunset Boulevard en daar uitgestapt, en over de Walk of Fame naar Hollywood Boulevard gelopen. Natuurlijk foto's gemaakt van bekende sterren, en de winkeltjes bezocht. Maar een echte sportwinkel met honkbalspullen hebben we nog niet gevonden, hoewel we wel in de fanshop van de Los Angeles Dodgers zijn geweest. Hier echter alleen Dodgers shirts en andere merchandising prullaria, en flink aan de prijs. Een shirt van Kenley Jansen was bijvoorbeeld 110 Dollar, toch een stevig bedrag.
Na nog even wat gegeten te hebben in een echte Amerikaanse Diner van Johnny's Rockets, zijn we om 19.00 uur weer terug gegaan naar de bus.
Inmiddels was het zonnetje bijna weg, en we hadden beter moeten weten, maar gingen weer bovenin zitten in onze korte boek en t-shirt. En dat bleek behoorlijk fris met al die rijwind.
Na een klein uurtje rijden weer in het hotel aangekomen, eerst maar even opgewarmd met een hete douche, waarna ik dit verslag nu typ en de andere Rutjes op bed liggen te lezen.
Morgenochtend worden we al om half 8 opgehaald en naar onze camper verhuurder gebracht, dan gaat onze Amerikaanse ontdekkingsreis echt beginnen.

• 15 Juli 2017 - 07:18

Ed En Nel:

Ja dat is effe wennen aan dat tijdverschil !! Hopelijk gaat het de tweede nacht al beter. Heerlijk he dat ontbijtje !! En toen de hop on hop offbus in, perfect is dat. Je komt op de mooiste plekken waar wat te zien is. Leuke foto's ! En ja dan gaat het avontuur beginnen, met de camper op pad. Op naar San Fransisco. Liefs van ons xx

• 15 Juli 2017 - 09:55

Eric En Andrea:

Leuk verhaal weer Fabian kijk er elke morgen weer naar uit.groetjes van ons xx

• 15 Juli 2017 - 10:35

Miek En Eric:

Wat super leuk om te lezen, en de foto's erbij, we kijken uit naar het volgende avontuur.
    Groetjes xx

• 15 Juli 2017 - 10:39

Mam Rutte:

Wist niet dat je zo beroemd was Fabian dat je al ,n ster hebt op de Walk of Fame.leuke foto,s
    En Jelyna blijf maar niet daar hoor veel te ver weg.
    Jongens heel veel plezier,ben benieuwd hoe de camper is.en slaap lekker vannacht.
    O ja ik heb vrijdag al keurig de krant gekregen.
    Liefs xxxx

• 15 Juli 2017 - 11:22

Karin En Robin:

Hallo allemaal,
    Wat gaaf dat de trip eindelijk begonnen is. Zijn heel benieuwd hoe het bevalt met de camper. Wordt vast heel leuk allemaal. Geniet ervan en we blijven de verslagen in de gaten houden, erg leuk om jullie te volgen en te lezen wat jullie meemaken. Heel veel plezier de komende weken in de US of A

• 15 Juli 2017 - 18:29

René En Monique:

Hé Yankees, ziet er allemaal gaaf uit hoor. Leuke verhalen ook! Geniet er lekker van. Groeten van ons xx