Dag 3: We gaan de camper ophalen - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Familie Rutte - WaarBenJij.nu Dag 3: We gaan de camper ophalen - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Familie Rutte - WaarBenJij.nu

Dag 3: We gaan de camper ophalen

Blijf op de hoogte en volg Familie

17 Juli 2017 | Verenigde Staten, Los Angeles

Wederom vroeg op, want om 07.30 uur zouden we worden opgehaald om naar de camperverhuurder te worden gebracht. Dus om 6.00 uur ging het wekkertje, niet echt een vakantie tijd.
Ruim op tijd kwam onze chauffeur voorrijden in een dikke zwarte Ford-Van, met daarin plaats voor maar liefst 30 man, maar alleen wij vieren en nog een ander Nederlands gezin zaten erin. Plek zat.
De uitleg over de camper ging lekker snel, en we hadden het geluk dat er net een Deense familie hun camper kwam inleveren, en allerlei spullen aan ons overhandigden. Zo konden we meteen al wat boodschappen zoals wc-papier, water etc. in onze camper zetten. Daarna meteen op weg naar de Wall-Mart om boodschappen in te slaan. De dichtstbijzijnde Wall-Mart waar we shopten was maar een kleintje voor Amerikaanse begrippen, maar voor ons nog steeds een soort Makro XL. Omdat we natuurlijk van alles moesten hebben, deden we er maar liefst 2 uur over voor we weer naar buiten kwamen, heel wat dollars lichter. Buiten bij het inladen in de camper had Fabian meteen weer aanspraak van een Amerikaan die de naam van onze camper MinnieWinnie zo leuk vond en natuurlijk als eerste vroeg waar we vandaan kwamen. Toen we vertelden dat we uit Holland kwamen, had hij blijkbaar geen idee waar dat land lag, want hij vroeg of we daarvandaan met de camper waren komen rijden……..
Inmiddels was het al begin van de middag en na een snel broodje gingen we op weg naar onze eerste camping, op zo’n 5 uur rijden van de plaats waar we stonden. Rijden met de camper ging vanaf het begin eigenlijk heel soepel. Je hebt niet eens door dat je met een formaat SRV wagen rijdt en het “keep your lane” principe rijdt lekker ontspannen. Het was alleen heel druk op de weg, dus het duurde even voor we Los Angeles uit waren, maar daarna reden we op een prachtige weg langs de kust, de Highway 1 en 101. Toen we langs Santa Barbara reden, merkten we dat meerdere afslagen waren afgesloten ivm de bosbranden. Je kon het ook zien op de bergen, hele stukken zwartgeblakerd met dikke rookwolken erboven.
De KOA camping Pismo Beach was zo gevonden met de navigatie van André, en we checkten in bij de receptie waar we onze sta plek kregen aangewezen. De kids vroegen meteen om de Wifi code, de eerste levensbehoefte………
We hadden de laatste camperplek, verder was alles al vol. Hier kregen we meteen onze vuurdoop, de camper moest achteruit in een smal plekje worden ingeparkeerd. De Amerikaanse dame die langs liep keek nogal bezorgd toen ze het plekje zag en wenste me veel succes. Maar met Fabian als gids achter de camper was het met twee keer steken zo gepiept.
Na alle aansluitingen voor water en elektra te hebben gemaakt, konden we eten, om met een vol buikje aan het leuke werk te beginnen, de koffers uitpakken en de bedden op te maken. Grrr.
Wat kan er veel in 4 koffers zitten, maar uiteindelijk kregen we alles in de kastjes. Nog even wat gedronken met elkaar en omdat we best moe waren op tijd naar ons nieuwe bed.
Morgen gaan we richting Carmel/Monterey. Kijken of daar de Wifi beter is, want hier kunnen we ons verhaal niet uploaden.

• 17 Juli 2017 - 05:34

Ed En Nel:

Wat leuk om vandaag jullie belevenissen weer te lezen. Echt super !! Kijk al uit naar de foto's. Veel plezier xx

• 17 Juli 2017 - 06:29

Miek En Eric:

Wat fijn dat alles goed verloopt en de camper is ingericht. Nu kan het Amerikaanse avontuur beginnen. Wat leuk dat we jullie zo op deze manier kunnen volgen. Xx

• 17 Juli 2017 - 15:44

Niels En Riham:

Heel leuk geschreven allemaal! Heerlijk om die verhalen te lezen en de foto's te bekijken.
    Geniet ervan!! Groetjes x

• 17 Juli 2017 - 21:25

Karin:

Toepasselijk "Minnie Winnie" met 2 van die boomlange gasten... Haha.
    Leuk verhaal weer!