Dag 6: San Francisco - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Familie Rutte - WaarBenJij.nu Dag 6: San Francisco - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Familie Rutte - WaarBenJij.nu

Dag 6: San Francisco

Blijf op de hoogte en volg Familie

19 Juli 2017 | Verenigde Staten, Los Angeles

Gisteravond hebben we op advies van de dame van de receptie, 4 clippercards gekocht. Dit is een soort OV chipkaart waarmee je makkelijk met de boot, bus en cable car kunt reizen.
Zoals gezegd moesten we al om 6.00 uur op en viel even tegen. Ontbijt uit het vuistje en met lange broeken en sweaters naar de boot lopen, want het was nog erg fris.
De eerste veerboot bracht ons in een half uur naar Pier 1, en na gevraagd te hebben waar pier 33 voor de boot naar Alcatraz was, vertelde een aardige Amerikaan dat links de even Pier nummers liggen, en rechts de oneven Pier nummers. Vanaf hier was het nog zo'n 20 minuten lopen, en in no-time konden we aansluiten bij de stroom toeristen die ook de early tour naar Alcatraz hadden geboekt. Daar aangekomen bleek het een goede zet om als eerste groep op het gevangeniseiland te komen, want na een welkomstwoord van Ranger John en de 82 jarige ex- gevangene William Baker, hadden we lekker snel onze audio tour. Deze tour was echt indrukwekkend, je moet er niet aan denken om hier vast te moeten zitten. Ook niet in die tijd.
Na terugkomst van Alcatraz zijn we naar Pier 33 gelopen en over de beroemde Fishermans Warf gelopen. Uiteraard ook de zeeleeuwen gezien en geroken, maar er lagen er niet veel deze keer, hooguit 15. Omdat er allemaal winkeltjes en eettentjes op Fishermans Wharf zitten, besloten we om een visje te gaan eten. We vroegen eerst nog om een "Nice Facey", maar de serveerster had blijkbaar nog nooit van een Lekkerbekkie gehoord, want ze keek ons glazig aan. Toen hebben we maar fish and chips gekozen, was ook erg lekker.
Daarna de bus genomen naar Main Street en daar op de beroemde cable car gestapt om helemaal naar boven te gaan. Wat een belevenis, zo steil omhoog. Bovenaan gekomen, gewoon blijven zitten en met dezelfde car weer naar beneden. Een ritje kost 7 dollar per persoon, maar met de clipper card gratis. Dat sprak ons Hollanders wel aan natuurlijk.
Nog even rond gelopen op Union Square, het winkelgebied van Frisco, en daarna naar het AT&T park voor de wedstrijd van de Giants tegen de Cleveland Indians.
Naast het stadion was een grote fanshop, en daar heeft Fabian even zijn inkopen gedaan. Een sweater, pet, tas en een echt Bumgarner spelers shirt rijker en flink wat dollars armer, konden we het stadion in. Gigantisch, wat een prachtig stadion, je kunt op de eerste ring helemaal rondom lopen waar allerlei eettentjes en souvenirshops zaten. Na een pizza en een brood(je) turkey met marmelade (rare jongens, die Amerikanen) te hebben gegeten, onze zitplaatsen schuin achter het derde honk opgezocht. Het was net de honkbalweek, maar dan alles groter. Fabian had inmiddels via internet gezien dat de Giants morgenmiddag weer spelen, en dat er nog kaartjes waren voor deze wedstrijd. Na familieoverleg gaf Syl aan dat Fabian en ik het gewoon moesten doen om deze wedstrijd ook mee te maken, zij gaat dan met Jelyna shoppen. Dat aanbod was natuurlijk niet te weigeren, dus meteen de kaartjes geregeld voor morgen.
Na een spannende wedstrijd met verlenging, wonnen de Giants met 2-1, waarna we vanuit het stadion zo de pier opliepen voor de boot terug. Perfect geregeld! Een half uur na de laatste bal van de wedstrijd vertrok de boot voor de reis terug naar Marin, de plaats waar onze camping ligt. Moe, maar voldaan zijn we ons bed ingekropen, met het dringende verzoek van Jelyna om niet voor half 9 wakker te worden.
Morgenochtend dus eerst relaxen en morgenmiddag weer honkbal en shoppen. Het lijkt wel vakantie.
We proberen straks nog wat foto's en wellicht een filmpje te plaatsen, maar de wifi hier is niet zo snel.

• 19 Juli 2017 - 19:49

Ed En Nel:

Wat een belevenis jongens! Geweldig! Dit is zo leuk om te lezen en het haalt voor ons ook weer hele leuke herinneringen naar boven. Veel plezier Fabian en Frank bij de tweede wedstrijd en Syl en Jelyna shopse. We kijken uit naar de foto's. Liefs van ons xx

• 19 Juli 2017 - 20:31

Mam Rutte:

Wat n verhalen jongens,jullie maken heel wat mee het is zo leuk om het allemaal te lezen.
    Wat lijkt mij dat supergaaf om in zo,n groot stadion te zijn,alleen de sfeer al en Jelyna en Syl lekker geshopt?
    Kijk alweer uit naar de volgende verhalen .
    Liefs en dikke kus xxxx

• 19 Juli 2017 - 21:13

Miek En Eric:

Geweldig luitjes, wat genieten jullie :-) zo leuk om te lezen, en prachtige foto's erbij. Jeetje wat een ervaring. XX

• 19 Juli 2017 - 21:22

André:

Heel vet om zo een wedstrijd mee te maken (en dan nog 1!)!